Followers

u know my name, not my story.. you've heard what i've done, not what i've been thru.. so stop judging me! i'm sick of it..

ppoc ~ new year 2013

ppoc~ shah alam

ppoc~the journey

..AsSaLamMuaLaikum..
"tak jawab dose.."

Friday, December 30, 2011

besday party plus penutup 2011~ opissku~

pagi td je  baru event nih.. makan2 kat opis sempene besday, perpisahan en. ali dan penutup 2011..
mcm2 makanan ade.. tapi arini sy cam takdek mood... memikirkan banyak masalah yg leh buat pecah kepala.. sy mcm nk demam pon ade.. layan gamba je la..
budak2 opis sy dengan boss
makanan~
yg tengah berucap tu en ali...
ni gambo sy ngan erin.. sy gi keje tak mekap langsung arini.. muke pon pucat.. mood pon takdek.. :(
ni anak dilla.. sgtt comell okeh.. boss pon suker..

mengidam pizzA!!

dah beberapa hari sy teringin nak mkn pizza.. satu kelemahan sy, kalo teringin nak makan pape, kene cepat2 gi makan.. kalo tak, teringat2.. penah skali mase blaja kat uitm perak, teringin nak makan masak lemak ketam cili api.. mase tu bulan puase.. tepon mak kat umah sampai nangis2 nak makan ketam.. cari kat bazar ramadhan takdek.. kawan2 smua mmg prihatin.. sampai ke bazar ramadhan kat lumut, sitiawan, carikan ketam tuk sy.. mauunya tak.. sampai dah terase2 kat tekak.. siap nangiss hokehhh!! poyo btol aku!! miahahah

arwah mak n arwah abah mmg tau.. kalao anak bongsu dia yg sorang ni ade sebut nak makan ape2, dorang misti cepat2 carik.. sampai abang sy jeles.. ingat lagi dia ade kate.. "kalo adik balik, mak ngan abah misti bli mcam2.. lauk sedap2.. kalo adik takde, takpernah ade lauk sedap pon kat umah..."  hahaha dah tua bangka pon nk jeles,, ntah hape2...

arwah mak n arwah abah mmg syg sy.. sgt2 syg sy.. mmg sy akui, kalo sy balik dr asrama atau dr uitm, mcm2 makanan feveret dorang akan beli tuk sy.. hari2 mak akan masak menu kegemaran sy.. tapi tu dulu... mase mak ngan abah ade.. sy ditatang dan dimanje.. kini tidak lagi.. skang sy rase takde sape syg sy.. tuhan tu maha adil.. dulu dia da bagi semua, skang dia tarik balik..... :'( nangess..

ok berbalik cerita pizza.. petang smalam sy kol si sinun.. ajak makan pizza.. dia sibuk katenya.. ajak yg itu, bnyak hal plak.. last2 sy balik umah jer.. sedey.. nak makan pon takdek geng da skang ni... ape la nasibbb....

malam td kakak sy pinjam kete.. nak gi bli barang dapo katenya.. skali balik anak dia ketuk pintu.. tadaaaaa... pizzzaaaa!!!! wallawey.. hepi!! huh, sape kate takde orang syg sy?? ade je kan?? so family mmg slalu come first!! tengs to my sister!!!
yummy!!
(sambil makan air mata meleleh2... kalo mak ngan abah ade, misti sy tak susah camni.....)

Thursday, December 29, 2011

~::kAsAnOvA::~

Dahulu ku kenal dia jejaka idaman Malaya
Semut pun tak mati dipijak... lemah lembut bicara
Semakin ku buka hati... semakin buka mata
Dia berselindung untuk mengaburi langkahnya
Kini ku tak mahu ditipu
Dengan si pencabul kalbu
Mula-mula ku benar-benar nak bercinta dengan iya-iya
Tapi lama-lama belangnya keluar
Rupa-rupanya dia hanya suka-suka
Ku ditawan dengan Kasanova
Sumandak digoda Kasanova
Menurutnya aku permaisuri bertakhta dalam hati
Sebaliknya dia penjajah banyak lagi yang lain
Sia-sia aku setia akhirnya harapanku hancur
Cukup sampai sini saja percayakan romeo

seriuss shitt.. sy penat jumpe lelaki mcm ni....dah ramai hokehh!! mane pegi lelaki2 baik dlm dunia ni? dah pupuskahhh???

Wednesday, December 28, 2011

reception malina @upm serdang~

sabtu 24 dec reception my best buddy malina zainal at upm serdang.. sy kuar rumah awal.. pegi 1utama cari wedding present dulu.. tetibe ade lak satu mamat yg nak ke damansara utama tapi tatau jalan.. so terpakse la sy tunggu jadi penunjuk jalan kat dia dlu... gerak ke upm dlam 11 lebey..

sy set gps utk ke upm.. sy bajet mcm senang.. sy slalu lalu depan upm tu... skali rupa2nya, sy set gps ikot jalan yg susah.. upm tu tersangatt la besarnyer... humangaiii.. nak cari dewan  satu masalah.. sudahnye 2,3 kali sy benti tanye kat security guard.. abang guard tu siap lukiskan pete.. terbaik la guard upm serdang!! :D
there she is... damn gorgeous... sy sgt suke tema perkahwinan beliau..english style..
semua warna sweet2 jer.. pink..purple.. cream... putih... suittt sangatt.. :D
ini pelamin.. deco2 pintu gerbanng n center piece..
pose gedik sy dan pengantin.. :)
santekkk menatang ni,,,
same kaler tau.. jgn maraaa
bride n groom..
sy  dtg dlm keadaan kelam kabut.. sampai dah la lambat.. huru hara angkat adiah yg bapak berat... kamere jatuhh plak.. adoiyaiii... pastu seb bek ok kamerenya.. snap2.. rupanya memori kad tak letak.. ek eleeeeehaiiii.. apesal sy sengal ubi sangat pon tatau la.. udahnye, dpt la snap beberapa gambo je.. tunggu gambo dr kameremen.. kamereman byk amik gambo kitorang.. hahhahh.. sukee makk!!

~untuk melin n padli ~ selamat pengantin baru.. wedding korang perfect!! moga cepat2 kasik aku anak sedare comel.. luv u much darlink melin.. hugggssss!!!!~

jom ronda!!

jalan~jalan buang mase on christmas eve...
ini patrick.. kawan si spongebob~
ini kat concourse 1 utama...
coffee bean yaw!!
faktor kegemukan .. bile da gemok lagi mau bising kannnnnn...
shop till u drop!
paparazzi sgt sibuk mngambik gambo... aku tukang pegang je.. sume tu barang si paparazzi .. :'(

personarians~

jumaat malam (23/12) ade event bersama personarians~
actually sy da malas gile nak gi.. tetibe ade lak yg beria mngajak.. so takmo menghampakan kengkawan, sy pon pollow la.. gerak skali ngan abg poji n wife dia.. tunggu si poji abis keje kat UM sampai kul 11 lebey..

sampai sane mkan jap then dorang ade discussion tuk gi wedding bang chiq minggu berikutnya...
lepas abis diskussion gerak ke dataran shah alam.. ade lepak2 ngan geng lain a.k.a PPEOC,PRG and TPCC.. tuk korang2 yg tak tau, ni semua komuniti persona la ni... yg lelaki sebok la, bincang2, cite itu ini, kiorang ni sebok berposing jer.. miahahha... 
gadis2 kelab kereta
ni plak abam2...
sy dan leyza zack.. dengan si bumbleblack yg kotor giler.. ahahh!!

Tuesday, December 27, 2011

~::my bUmbLebLAcK::~

tadaaaaaa!!!!!
sy memang suke amik gambo kete sy!! :D
rebranding~
BUMBLEBLACK!!
tamo dah letak name chenta401.. cam jiwang jerk.. skang dah tuka name..
BUMBLEBLACK~huhh.. baru ganass skettt~
phewww.. curlasssst ko jahh!!
ini gambo kat felda sungai tengi selatan.. mase balik kg jap melawat orang tua ahad lepas.. gambo ni mase singgah bli manggis kat tepi jalan.. sempattttt~ :D

cuko jambul~ dany izz hafiy :D

ahad 25 dis 2011~ majlis cuko jambul dany izz hafiy kat umah kakak sy di bukit beruntung..rawang~
sy mmg datang dr ari sabtu.. bikin kecoh kat sane.. miahahaha..
so pagi tu majlis mule dalam pukul 11 bile orang2 masjid datang tuk berzanji dan marhaban....
takde pon acara cuko jambulnye, sebab hafiy berpantang di kg maknye kat kelantan.. mase dlm pantang, atuk nenek sane dah buatkan cuko jambul n akikah.. so kat sini lebih pada majlis sambut cucu n memperkenalkan cucu pada saudara mara~

ini si comel hafiy~ hidung mancung.. comel bangatt ni... :D
mama n papa hafiy~ papa hafiy ni anak buah sy.. emsem cam shahir tak??
huhuhuhu... jgn ngorat, ade anak dah tu.. :p
tetamu~
sy dan anak2 buah vogue sy.. :D
saudara mara
si comel...
da mcm anak sy lak kan?? waaaaa.. nak kawen.. nak beranakk!!!!
gurammmmm!!! cam nak gigit2!!

besday angah(hELmiAzRin) on christmas eve.. :D

sy gerak ke rawang sabtu malam.. tuk tolong2 pe yg patut kat majlis cuko jambul si dany.. kene lak singgah ou tuk blikan katil baby.. dorang ni suke buat plan last minit.. tu la jadiknyer..
nway malam tu de surprise bday angah ~ HELMI AZRIN yg kebetulan jatuh on christmas day.. 25 dec~ ade masak2 bihun n makan2 ramai.. best gak.. dia pon tak bajet org nak celebrate bday dia..
ni mase kek baru kuar dari tempat tersorok bersama pembawa kek..
aku la tu.. :D
angah n kek.. da tua ko ngah.. 31 dahh...
tetamu jemputan... ramai pakai merah ikot theme malam tu.. christmas eve~
kanak2 nakal penceria majlis..

gembira dengan kedatangan santa clause... hohohohohohoho!!!
santa buncit.. hahaha

red velvet cake in the making~ yippaa!!

arini nak tulis pasal baking.. anak buah sy yg sorang ni memang terrer dlm hal2 masak kek..
disebabkan sy mmg giler makan RED VELVET CAKE.. sy soh dia blaja buat kek ni..
alhamdulillah mnjadik kek nyer... so untuk majlis cuko jambul anak buah kesygannya yg baru, kitorang plan tuk bagi red velvet kek ni kat org2 yg datang tuk berzanji tu...

jom tgk care2 cemane nak buatnyer.....
ini mase mule2 adunan di mixed kan...
da siap.. letak dlm cup...masuk dlm microwave..
tgk tu da naik... pehhh...
ini la anak buah sy si pembuat kek.. ni mase letak icing kat atas tu..
haaa.. inilah hasilnya...
untuk bagi org, letak dlm box cenggini... :D
tukang makann...

sedappp weyyy!!!

Friday, December 23, 2011

ya!! SY SEDANG FRUST.. waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!

Siapa yang pernah merasakan tahulah betapa peritnya. Benarlah kata pujangga,“sakit yang paling dahsyat ialah mencintai seseorang, tetapi tidak berbalas.” Aneh sekali derita sakit putus cinta ini… benci, tapi rindu. Dendam tapi sayang. Dunia terasa sempit, dada terasa mencengkam.

Orang yang paling boleh menyakitkan hati kita ialah dia yang pernah paling kita cintai. Ramai orang yang hancur hidupnya kerana putus cinta. Terlupakah pesan bijak pandai:

“Cintailah sesuatu itu sekadar saja, berkemungkinan ia akan menjadi kebencianmu pada suatu ketika, bencilah yang engkau benci itu sekadar saja, berkemungkinan ia akan menjadi kecintaanmu pada satu ketika.”

Sesetengahnya hilang kewarasan berfikir. Hilang semangat juang. Malah ada yang sanggup bunuh diri. Benarlah kata orang: “Dunia akan terkejut mendengar seseorang membunuh diri kerana kematian ibunya, tetapi tidak akan terkejut apabila pembunuhan diri itu disebabkan kematian kekasih yang dicintainya.” Justeru, yang minta mati, akibat frust cinta ramai sekali.

(Ingat senikata lagu: Oh, Tuhanku kau cabutlah nyawaku). Buruk sekali keadaan orang yang ‘frust’ dalam bercinta. Inilah salah satu akibat cinta nafsu. Jika kita berani ‘memperkosa’ kesucian cinta, awas ia akan menuntut balas dengan cara yang paling kejam.

Ketahuilah, seseorang pernah gagal dalam percintaan, kemungkinan dia akan terus melihat kebahagiaan itu laksana pelangi. Tidak pernah di kepalanya sendiri, selamanya di atas kepala orang lain. Pesimis. Prejudis. Bagaimana hendak dihadapi segalanya?

Putus cinta adalah bukti bahawa tidak ada cinta sejati kecuali cinta yang diasaskan oleh cinta Allah. Cubalah anda fikirkan, apakah punca pihak sana atau pihak sini memutuskan cintanya? Mungkin kerana hadirnya orang ketiga? Mungkin dihalang oleh orang tua? Mungkin kerana sudah jemu? Macam-macam alasan diberikan. Ketika itu lupa segala sumpah setia, akujanji, lafaz janji yang dimetrai sewaktu sedang ‘syok’ bercinta. Hingga dengan itu mereka yang dikecewakan seolah-olah tidak pernah mengenal orang yang dicintai itu. Dia benar-benar berbeza (seolah-olah dia tidak pernah kita kenali!).

Putus cinta bukanlah pengakhiran segalanya. Ia adalah satu permulaan yang baik jika ditangani dengan positif. Memanglah di awalnya kita rasa sukar menerima hakikat. Tetapi percayalah… kita tetap ada Allah. Semuanya dari Allah. Dan segala yang datang dari Allah ada baik belaka, walaupun belum terserlah kebaikannya pada pandangan kita. Namun yakinlah, pandangan kita terbatas, pandangan Allah Maha Luas. Sesuatu yang kita cintai, belum tentu membawa kebaikan kepada kita. Manakala sesuatu yang kita benci, belum tentu memudaratkan kita.

Sebagai hamba Allah, renungilah maksud firman Allah dalam surah Al Baqarah, ” Ada sesuatu perkara yang kamu cintai tetapi itu membawa keburukan kepada kamu. Ada pula sesuatu perkara yang kamu benci tetapi sebaliknya ia membawa kebaikan kepada kamu. Sedarlah kamu tidak mengetahui, Allah-lah yang lebih mengetahui.”

Kita inginkan orang yang kita cintai itu terus setia bersama kita. Biar sampai menempuh alam perkahwinan, beranak cucu hingga ke akhir hayat. Segala kata pengukuhan telah diberikan.

Kita rasa dialah terbaik untuk kita (you are the answer of my prayer). Tetapi entah macam mana, dia berpaling tadah. Waktu itu kita terhenyak lalu berkata, “mengapa aku terpaksa menanggung derita ini.”Kita frust kerana merasakan dialah yang terbaik, tercantik, ter… ter… segala-galanya. Sukar membayangkan ada orang lain seumpama dia. Cinta diberikan seluruhnya. Ketika si dia pergi tanpa berpaling, kita berkata, “ya Tuhan, kenapa aku yang terpaksa menerima nasib ini?”

Harga diri orang yang putus cinta selalu rendah. Penilaian diri terhadap dirinya sendiri menjunam ke paras terendah. Rasa hina (gagak di rimba) berbanding kekasihnya yang pergi (merak kayangan). Sedangkan jika masih ada iman bersemi di dada… kita masih boleh berfikir dan berhenti seketika, lalu berkata, “Tuhan ada!” Pujuklah hati dengan apa yang telah Allah tegaskan bahawa yang baik pada pandangan kita belum tentu baik dalam realitinya. Katakan, dia yang pergi itu bukan yang terbaik. Mungkin dia terbaik, tapi untuk orang lain. Dan yang terbaik untuk kita pasti datang sebagai gantinya!

Jangan katakan kenapa aku yang kena? Jangan labelkan aku yang malang. Tetapi katakan, aku yang terpilih. Terpilih untuk putus cinta dengan manusia supaya ‘terpaksa’ bercinta dengan Allah. Memang begitulah rahmat Tuhan, kekadang DIA memutuskan untuk menyambungkan. Putus cinta dengan manusia, tersambung cinta dengan Allah. Inilah hikmah di sebalik kesusahan, kemiskinan, kegagalan, dan termasuklah putus dalam bercinta. Dalam ujian kesusahan selalunya manusia lebih mudah ingatkan Allah.

Alangkah indahnya jika orang yang frust cinta itu kembali kepada Allah secara sihat – maksudnya, bukan sekadar merintih, mengadu, merayu atau minta mati segera. Tetapi tersentak oleh satu kesedaran bahawa cinta Allah itulah yang sejati.

Allah tidak pernah mengecewakan seperti kekasih mengecewakan. Seorang filosof Barat, Hendrick berkata, “mencintai seorang yang tidak mencintai kamu adalah sia-sia, menyia-nyiakan orang yang mencintai adalah berbahaya.” Cubalah fikirkan… siapa yang paling mencintai kita? Siapakah yang kita sia-siakan selama ini? Fikir…

Dan tersentak oleh hakikat itu, kita mula berfikir… barangkali putus cinta ini adalah rahmat yang tersirat, “Allah menjemput aku untuk mencintai-Nya!” Sedarlah, bahawa Allah adalah Tuhan yang sentiasa mengasihi kita. Tetapi DIAlah Tuhan yang sering kita sia-siakan. Frust cinta itu hakikatnya untuk menyambungkan cinta kepada-Nya. Ketika itulah orang yang frust cinta akan benar-benar terasa bahawa dia terpilih, bukan tersisih!
Ya, pada waktu ‘terkena’ dulu belum nampak lagi, sebab itu terasa marah, kecewa, dendam dan benci. Tetapi apabila masa berlalu, segalanya bertukar menjadi syukur, beruntung dan terselamat. Mujur putus dengan dia. Beruntung tidak jadi dengan dia!

Begitulah ilmu kita yang terbatas dibandingkan dengan ilmu Allah yang Maha Luas. Yang penting dalam apa jua keadaan sekalipun, iman mesti diperkukuhkan dalam dada. Ingat Tuhan. Cintailah DIA, pasti Allah akan mendorong orang yang dicintai-Nya untuk mencintai kita. Cinta itu bagai ‘mata rantai’ yang sambung menyambung sesama manusia yang akhirnya bersambung kepada cinta Allah.

Percayalah frust dalam bercinta itu satu ujian. Ujian dalam kehidupan. Ingatlah bahawa alam adalah sebuah ‘sekolah’ yang besar. Setiap manusia adalah para pelajarnya. Dan kita terpaksa belajar berterusan. Hidup adalah satu siri pelajaran yang tersusun rapi untuk difahami dan dihayati sepanjang hayat.
Cabaran kita bukan untuk mengawal perubahan ‘cuaca’ kehidupan itu tetapi mengubah diri bagi menyesuaikan diri dalam setiap keadaan yang berubah-ubah itu. Fahamilah hakikat ini. Apabila kita frust dalam bercinta terimalah bahawa itu adalah hakikat hidup. Hidup bukanlah yang serba kena, serba senang dan serba mudah. Hidup tidak selalu indah, kerana di situlah keindahan hidup!

Sematkan di hati kata pujangga ini:“Sesungguhnya orang yang berkali-kali gagal bercinta, pada suatu saat akan bertemu jua…cinta sejati yang ditunggunya!”

kopipesss!!! sy sedang pujuk diri sendiri... ('T__T')

kesengalan terlampau!!

yepp~ S.E.N.G.A.L..
hari ni ngkorang akan tengok sy post melambak2 entry dlm blog ni.. sebabbb.... opis sy ni giller.. smua bnde nk block.. blogspot je yg bleh bukak.. demm!! rase cam nak bagi satu perenggan ayat carutan kat "org" yg bertanggungjawab "membelok" semua application kegembiraan sy dlm pc ni.. sampai pakai brokben sndiri pon takleh,, apehall??? nampak sgt dengkinyaa.. brokben ni tak kacau sistem pon hokehh.. da sminggu sy gi keje bwk lappy sndiri sbb tunjuk protes.. hahaha.. dorang ni pon satu.. giler ke ape..sy dah la dok sengsorang takleh bergaul dengan masyarakat, lagi mau sekat semua.. nak soh sy jadik giler??

sengal lebih menyengalkan bile arini sy terbangun lambat utk keje.. ketiduran dlm keadaan lappy tak tutup, lampu terpasang, air neskepe bru buat terlupa nk minum dan pintu bilik tak berkunci.. terjage dr tidur bile cahaya matahari dah mnyuluh masuk melalui cermin2 tingkap... humngaiii da lambatt!! kelam kabut siap2 dan cargas ke opis.. hasilnya.. sy bwk lappy tapi sy tak bwk charger.. omg!! y am i so clumsy? lempang diri sndiri!!

maka hari ini, sy akan mnjadi giler bile seharian takleh meroyan dlm fesbuk.. takleh bukak page "group" kesygan sy tu,  takleh ym orang, takleh ber"you tube" dan takleh nk merapu2.. stay tune sbb banyak entry akan mnyusul.. callo bette!! :D

Wednesday, December 21, 2011

:D

JJCM~ hoKkAidO iChiBa~

selase yg ceria.. sy ponteng kerja dan tido sampai petang.. terbaekk!! bangun tghari, makan nasik n seterusnya sambung tido lagi.. di luar hujan lebat mncurah bumi.. mmg sedap dpt tido berselimut...

teringat petang tu ade date ngan kak ogy.. kengkonon nak date makan2 kat KLCC.. dah alang2 sy cuti, so tukar port la.. one utama.. janji kul 5.30, kak ogy sampai pukul 7 lebey.. kelewatan dimaafkan kerana sedia maklum dengan hujan, jem dan nk cari parking kat one utama bukan senang.. huhuuh

jalan punya jalan.. kitorang plan nak makan japanaese food.. wiewwww
lets try.. HOKKAIDO ICCIBA
tempat sangat cantekkkk... seblom tu sy nak memperkenalkan kak ogy ni sape..
beliau adalah kakak dorm sy mase skolah kat putri wilayah dulu.. same2 minat KRU.. hahahh.. kitorang agak kamceng wpon beze mase tu ~ sy form 1 dia form 5..
skang beliau bertugas sbgai "orang besar2" kat kementerian dlm negeri..
tak silap baru lagi kat KDN, sblom ni beliau keje sebagai PENGARAH JABATAN PERTAHANAN AWAM kat HQ jalan semarak.. pengarah bhgian kewangan.. kitorg sebenarnye dah lost contact lepas abis skolah dulu.. trjumpe balik bile sy ikot "sang mantan" sy pegi hari keluarga jpam kat telok cempedak beberapa tahun lepas.. beliau jadi pengadil tuk malam kebudayaan.. kat situ la jumpe balik.. sy leh slumber plok2 ngan pengarah.. hahahha.. korang ade kawan ngan pengarah?? (statement jahat) :p

ok, stop poyo.. sambung balik cite pasal makan...........
orang gomen kan dapat bonus... "orang besar2" bonus mesti besar kan?? mari mengepoww... :D alaaaa adik akk sy sorang je kottt.. huhuhuhuhu... beria kak ogy bukak menu.. sampai penuh table ngan menu.. nak makan yg mane lom tau lagi.. hikhik..
hah hamekkkkkk kawww!!!
post poyo.. ini penting...

kitorang lepak makan dan sembang2 kat situ dr pukul 7 lebey sampai la restoren tutup pukul 10 lebey.. makan2 bergosip sambil bercerita masalah negara... skendel2 orang kenamaan dan orang2 tak sedar diri.. hohohoho.. setakat nak tanye sy pasal skendel orang besa2 dlm jpam, masalah2 peribadi, perkara2 sulit yang tak dibentangkan.. sume ade dlm poket.. weeheee!! jgn jeless nokk.. :D

kepada kak ogy ku sayamm, time kasey blanje sy makan.. asik akk je blanje sy kan? sy ntah bile la nk blnje akak.. hohoho.. mudah2an murah rezeki akak nnti leh blanje sy slalu..
 i lebiuu kakak!!  :D

kehilangan... T_T

hanya aku